onsdag 22 juni 2011

Min portfölj 1

Kunskap och mod att följa sin egen väg mot sina mål tar lång tid att uppnå. Och det måste få ta tid då jag anser att man lär sig bäst när man själv aktivt praktiserar det man vill bli bra på. Kalla det "trail and error" eller "learning by doing" men när det kommer till aktier så tar det tid då det behövs några år för att utvärdera resultatet av sina val.

Min portfölj är en bra karta över hur min strategi och förutsättningar har utvecklas med åren och speglar väl olika tankar jag haft vid givna tidpunkter. Jag kommer under rubriken "Min portfölj" presentera mina innehav och försöka beskriva hur jag tänkt kring varje investering.

Kontanter 23%
Jag har sedan ca 2007 haft mitt månadssparande i Avanza Zero då jag tyckt och tycker det är en mycket bra produkt för månadssparande. Men under några veckors tid har jag nu sålt av alla mina andelar i Avanza Zero. Jag har känt en växande osäkerhet för börsklimatet och ville därför kliva av och istället ha en kassa för eventuella inköp i specifika bolag om värdering blir den rätta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar